Dag 2: dinsdag 28 mei 2002

Paramount's Kings Island in Cincinnati

Ik word vroeg wakker door de jetlag, maar ik heb toch heerlijk geslapen. Ik ben prima uitgerust. Voordat ik me aankleed pleeg ik eerst nog een paar telefoontjes naar het werk om te informeren naar de stand van zaken rondom de reorganisatie en ik bel Peter om even bij te kletsen. Daarna ga ik me douchen en aankleden en op zoek naar het continentale ontbijt, maar dat valt vies tegen: veel meer dan een muffin en koffie is er niet te krijgen……

Dan check ik uit en ga ik op pad. Het is nog behoorlijk vroeg, dus ik rijd een paar rondjes in de omgeving, voordat ik naar het pretpark ga. Om 9 uur ben ik al op de parkeerplaats van Paramount’s Kings Island. Bij het kopen van het parkeerkaartje werd mij een folder in de handen geduwd en bekijk ik eerst even voordat ik uitstap. Hierop kan ik lezen dat vandaag nog niet alle attracties geopend zijn, omdat het nog geen schoolvakantie is en de meesten van hun werknemers nog op school zitten. Een aantal attracties gaan wel nog later op de dag open.

Als ik bij de kassa een entreekaartje wil kopen, krijg van een hele aardige heer voor mij een kortingsbon in de handen geduwd die hij nog over had. Hiermee krijg ik maar liefst bijna $20 korting! Dat hakt er goed in. Is dat niet aardig?

De attracties in het park gaan pas om 10 uur open, maar de winkels zijn wel al allemaal geopend. Ik kijk op mijn gemak eerst even rond bepaal aan de hand van de plattegrond van het park mijn aanvalsplan. Als dan om 10 uur de touwen bij de doorgangen worden weggehaald, ga ik eerst naar de Son of Beast. Dit is een houten achtbaan, maar niet zo maar één. Het is de enige houten achtbaan ter wereld met een looping. En dan die snelheid…… Hij gaat maar liefst 78 Mph en van die snelheid moest zelfs ik nog bijkomen! Inderdaad, wat een beest! Ik had het gevoel dat mijn kleding niet meer op de oorspronkelijk plaats te vinden was…..

Geen opmerkingen: