Dag 4: donderdag 30 mei 2002

Shopping & sightseeing in Cleveland

Vandaag slaap ik lekker uit, want tot 4 uur ’s middags heb ik geen afspraken met Esther en ik ga ook niet naar een pretpark vandaag. Vandaag is een rustdag en ik doe het dan ook lekker rustig aan!

Het is al 11 uur als ik eindelijk ben gewassen en aangekleed. Ik denk dat ik op zoek ga naar een shopping mall. Via de bediende achter de balie bij het motel kom ik erachter dat er 2 afslagen zuidelijker langs de I71 een mooi en groot winkelcentrum ligt: Southpark. Daar ga ik naar toe! Als ik buiten kom, blijkt het ook vandaag weer een hele warme dag te zijn. Het lijkt wel de tropen…….

Het winkelcentrum is inderdaad mooi, groot en modern. Ik koop hier een paar kleine souveniertjes in de winkel van de Cleveland Indians en ik vind 2 mooie petten voor Jan. Ik ontdek ook een aantal mooie metalen boekenleggers met prachtige spreuken en ik koop een paar leuke kaarten. Als ik ben uitgekeken ga ik naar de overkant. Daar heb ik vanochtend een grote boekenwinkel zien liggen: Borders. Ik ga hier op zoek naar boeken over rollercoasters die ik nog niet heb, maar ik kan helaas niet slagen, want er zijn geen boeken op voorraad. Dan ga ik op zoek naar een gelegenheid waar ik kan internetten en navraag leert me dat er om de hoek een bibliotheek ligt, waar ik gratis kan internetten. Ik wil even de mail lezen van het werk en ik stuur nog een mailtje naar Peter en pap & mam. Daarna ga ik nog even snel naar de Target voor zonnebrand en after sun, en daar koop ik ook nog een föhn. Dat is altijd handig voor toekomstige vakanties.

Dan moet ik opschieten, want ik heb om 4 uur afgesproken met Esther in het Alcazar Hotel. Het is inmiddels enorm druk op de weg, vanwege de avondspits en daardoor rijd ik verkeerd. Ik zie de afslag te laat en ik kan er niet meer tussen komen. Ik kom dus een ½ uur te laat…….

Als ik Esther heb opgehaald, besluiten we om naar Cleveland downtown te gaan. Hier ligt de Rock ’n roll hall of fame, het stadion van de Cleveland Browns, het stadion van de Cleveland Indians en de Tower City: het duurste en meest luxueuze winkelcentrum van Cleveland. Als we dit allemaal gezien hebben, gaan we naar de Flats. Dit is het oude havengebied van Cleveland, waar ze een uitgaansgebied van hebben gemaakt. Alle oude pakhuizen zijn omgebouwd tot restaurants en discotheken. Echt heel gezellig! Maar vandaag is er helaas niet veel te beleven, en we besluiten om later in de week nog eens terug te komen.

We gaan daarom weer terug naar Cleveland Heights. Om de hoek bij het Alcazar Hotel ligt Jillian’s: een sportcafé. Het is een heel gezellig café waar je kunt biljarten en verschillende andere games en tafelsporten kunt doen. We spelen samen een paar potjes pool en daarna eten we nog gezellig wat. Als we uitgekletst zijn, is het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel. We maken het niet te laat vandaag, want we zijn allebei moe en we hebben morgen alweer vroeg afgesproken: we gaan de hele dag naar Sandusky.

Geen opmerkingen: