Dag 5: vrijdag 31 mei 2002

Sandusky

Vandaag heb ik al om 10 uur afgesproken met Esther, want we gaan vandaag de hele dag samen op pad. Maar voordat ik haar ga ophalen, ga ik eerst nog even naar de bibliotheek vlakbij mijn motel om de mail te lezen.

Als ik Esther heb opgehaald gaan we op pad naar Sandusky. Dit is ongeveer een uurtje rijden en ligt ten westen van Cleveland, ook aan Lake Erie. Sandusky is een typisch Amerikaans toeristenplaatsje waar heel veel Amerikaanse toeristen komen. Het is ook de plaats waar Cedar Point ligt, maar daar ga ik morgen pas naar toe!

Als we in Sandusky aankomen, gaan we eerst naar de Tourism Visitor’s agency, de lokale VVV, om informatie op te halen. Hier besluiten we om de boot te nemen naar Kelleys Island. Dit is een klein eilandje met een aantal bezienswaardigheden in Lake Erie.

De boot vertrekt om 1 uur ’s middags. We kopen alvast de kaartjes aan de pier, maar omdat we nog wat tijd over hebben lopen we nog even het stadje in om wat rond te kijken. Er is jammer genoeg niet veel te beleven, omdat het toeristenseizoen nog niet echt begonnen is. Vandaag is het wel ook weer enorm heet, het is zeker 32°C en de vochtigheidsgraad is heel hoog!

De boottocht is wel lekker! Het biedt de kans om even lekker uit te waaien in de wind en te genieten van het uitzicht. De tocht duurt ongeveer een ½ uur. Onderweg had ik nog een mooie verrassing, want de boottocht bleek langs de pier van Cedar Point te gaan en ik kon dus een aantal hele mooie foto’s maken! Ik krijg een goede indruk van de Millennium Force, want daar varen we vlak langs af! Wat een joekel! Dit is de hoogste en snelste achtbaan ter wereld. Hij is maar liefst 100 meter hoog en heeft een snelheid van 92Mph……… Omgerekend is dat bijna 160 km/h en dat is dus gigantisch! Maar wat zie ik nu? De achtbaan staat stil halverwege de eerste heuvel! En dat duurt ook wel even….. Even later gaat hij toch verder. Gelukkig maar! Ik hoop niet dat mij dit morgen ook overkomt.

Geen opmerkingen: