Dag 3: woensdag 29 mei 2002

Six Flags World of Adventure in Aurora

Vandaag ben ik weer op tijd opgestaan, want ik heb nog een lange dag voor de boeg: ik ga naar Six Flags Worlds of Adventure in Aurora, bij Cleveland. Maar voordat ik daar ben moet ik eerst nog een eind rijden: ± 100 mijl. Daar rijd ik nog zeker 2 uurtjes over.

Gelukkig valt de drukte op de weg mee, ondanks de ochtendspits. Alles rijdt vloeiend door. Ik kan de weg prima vinden en rijd er in 1 keer naar toe. Ik ben dus mooi op tijd. Wat wel ontzettend opvallend is, is dat er zoveel politie aanwezig is. Bij de ingang van het park staat zelfs een sheriff! Dat maakt wel indruk. Overigens, nu ik ben uitgestapt merk ik dat het vandaag wel heel erg heet is. Dat wordt puffen….

Ik meld mij met de seizoenspas van Six Flags Europa aan de kassa en de bediende verwijst mij door naar een aparte balie. Het lijkt daar niet druk, maar er is een dame voor mij die nogal wat tijd nodig heeft en ik moet zeker een half uur wachten. Intussen gaat het park al open en word ik behoorlijk ongeduldig. Maar het wachten loont wel, want ik mag met mijn seizoenspas gratis naar binnen!

Aan de ingang wordt iedereen streng gecontroleerd. Je wordt gefouilleerd en je moet de tas openmaken. Alle scherpe voorwerpen moeten worden ingeleverd, zelfs blikjes mogen niet mee naar binnen. Aan elk poortje staan 2 politieagenten! Eenmaal binnen ga ik eerst even rondkijken en mijn aanvalsplan bepalen. Het is een mooi park, en pas vorig jaar heropend nadat het is samengevoegd met Sea World en Hurricane Harbor, een waterpark. Daardoor is het wel enorm groot geworden! Het park heeft een aantal spectaculaire attracties, maar heeft weinig aandacht besteed aan de thematisering. De meeste attracties hebben een naam die je doet denken aan actiehelden uit films van Warner Bros.

Geen opmerkingen: